Sorunuz mu var? Bizi arayın! +9 (0)212 900 89

Akıllı Takograf ile Gelen Önemli Değişiklikler

Akıllı Takograf ile Gelen Önemli Değişiklikler

Akıllı Takograf” olarak bilinen en yeni nesil takograflar standart haline geliyor. 15 Haziran 2019’dan sonra ilk kaydı yapılan tüm yeni kamyon ve otobüsler bu yeni takografla donatılmalıdır. Bu, her nakliye şirketinin uyum sağlaması gerektiği anlamına gelir. Bu yazıda, Smart Tacho ile gelen en önemli değişikliklere dikkat çekiyoruz.

Yeni nesil takografların dosyalarını indirmek için indirme ekipmanınızı yükseltmelisiniz. Filonuzda henüz akıllı takograf yoksa, işlem yapmanız gerekmez. Ancak filonuz yenilenir yenilenmez, yükseltmelisiniz.

FleetGO’nun Uzaktan Takograf İndirme çözümünü kullanıyorsanız endişelenmenize gerek yok; tüm sistemlerimiz en yeni takograflarla uyumludur. Uzaktan Takograf İndirme ve daha fazlası hakkında fazla bilgi edinin.

Tüm yeni araçlarda Akıllı Takograf alacak

Tüm yeni kamyonlar Akıllı Takograf ile donatılmıştır (tüm işlevler hakkında daha fazla bilgiyi buradan okuyun). Bu, filonuz yenilenir yenilenmez, şirketinizin bu yeni nesil takograflarla uğraşmak zorunda kalacağı anlamına gelir. Yeni takograf, sahtekarlığı önlemek ve yol kenarı denetimlerinin basitliğini artırmak için gelişmiş bir teknik altyapıya sahiptir.

Yol denetimleri artacak

Yeni DSRC arayüzü (Özel Kısa Menzilli İletişim), izleme kuruluşlarının olası dolandırıcılığı tespit etmeye yardımcı olan (kısa) bir mesafeden verileri okumasını mümkün kılar. Bu arayüz, daha fazla incelemeye gerek olup olmadığına karar vermek için yalnızca bir ön seçim aracı olarak hizmet eder.

Herhangi bir manipülasyon belirtisi bulunmazsa, DSCR aracılığıyla toplanan tüm veriler 3 saat sonra silinecektir. Bu ön seçim olmadan da genel yol kontrolleri yapılabilir.

Bu yeni ön seçim aracı ile, izleme yetkilileri genel bir incelemeden çok daha fazla aracı aynı anda inceleyebilir. Daha da önemlisi: daha fazla araştırma için bir kamyon seçilirse, büyük olasılıkla takograf verilerinde bir sorun vardır, bu da ceza alma şansının büyük ölçüde artması anlamına gelir.

Smart-Tacho

15 yıl içinde her AB ülkesi DSRC ile teftiş etmelidir

DSRC ile yeni izleme sistemi, 15 Haziran 2019 tarihinden itibaren 15 yıl içinde tüm AB ülkelerinde zorunludur. Bu nedenle, 15 Haziran 2034’ten itibaren uluslararası sürüş yapan tüm kamyonların Akıllı Takograf ile donatılması gerektiği anlamına gelir.

Yalnızca iç hatlar kullanan kamyonlar, “eski” nesil dijital takografları kullanmaya devam edebilir.

GPS konumları her 3 saatte bir kaydedilmelidir

Akıllı Takograf, her 3 saatte bir GPS konumunu kaydeder. GPS konumu, konumların sürüş süreleri içinde tutarlı olup olmadığını kontrol etmek için ekstra bir güvenlik katmanıdır.

Hız darbesinin (KITAS) güvenliği artırıldı

Manipülasyonu daha zor hale getirmek için, takografa hız darbesi veren dişli kutusundaki bir kodlayıcı / sensör olan KITAS sensörü, gelişmiş güvenlik önlemleri aldı. Güncellenmiş sürümle, sensörün açık olup olmadığını görmek daha kolaydır (kurcalamaya karşı korumalı). Ardından, KITAS sensörü ve takograf arasındaki bağlantı yalnızca bir kez gerçekleştirilebilir: yeni KITAS yalnızca bir takografla eşleştirilebilir. Takografın değiştirilmesi gerekiyorsa, KITAS sensörünün de değiştirilmesi gerekir. Yalnızca KITAS sensörü tek başına arızalandığında değiştirilebilir.

Sürücülerin yeni bir sürücü kartına ihtiyacı olmayacak

Akıllı Takograf kullanan tüm sürücülerin sürücü kartlarını yükseltmeleri gerekmez. Mevcut kartları Akıllı Takografta düzgün çalışacaktır. Tek fark, kaydedilen fazladan verilerin (GPS konumu gibi) eski kartlarda saklanamamasıdır. Kartlarını yenilemek zorunda olan sürücüler, bu verileri saklayabilen yeni nesil bir kart alırlar. Bu yeni nesil kartlar geriye dönük olarak uyumludur, bu nedenle her tür dijital takografta çalışacaktır. Tüm sürücü kartları 5 yıl geçerlidir.

Şirket kartı 2 yerine 5 yıl geçerlidir

Tıpkı sürücü kartı gibi yeni şirket kartları da 2 yerine 5 yıl geçerlidir.

Takografların genel maliyetleri artacaktır

Donanım altyapısında iyileştirilmiş güvenlik sayesinde, takograf atölyeleri kalibrasyon ekipmanlarını yükseltti ve yeni takograf üzerinde çalışmak üzere sertifika alacak eğitimlere yatırım yaptı. Ayrıca, KITAS ve takograf altyapısıyla, takografın değiştirilmesi KITAS sensörünün değiştirilmesine neden olur. Her iki öğe de sonunda daha fazla maliyete yol açacaktır.

Veri kullanımı ve gizlilik

Yol kenarı teftişinden önce veya sırasında elde edilen tüm kayıtlı veriler, gizlilikle ilgili verileri içerebilir. Bu verilerin yalnızca gerçek yol kenarı muayenesi sırasında kullanılabileceğini ve kullanılabileceğini ve açık bir kötüye kullanım veya sahtekarlık belirtisi yoksa incelemeden sonraki 3 saat içinde silinmesi gerektiğini bilmek iyidir.

Akıllı Takograf ile çalışan nakliye şirketlerinin, kamyon sürücülerini bu uzaktan yol kenarı denetimlerinin mümkün olduğu gerçeği hakkında resmi olarak bilgilendirmeleri gerekmektedir.

ITS entegrasyon kapılarını açar

Yeni ITS arayüzü (Akıllı Taşıma Sistemleri) ile şirketler, araç verilerini veya diğer verileri üçüncü taraf sistemlerle paylaşabilir. Örneğin, sistemleri, yerleşik bilgisayarları ve mobil uygulamaları da indirin. Bu özellik, şimdi ve gelecekte güçlü entegrasyonların kapılarını açar.

Otomatik para cezaları ne olacak?

Yeni DSRC işlevi ile sisteme otomatik para cezaları uygulamak da mümkündür. Bu teorik olarak mümkün olsa da, AB bunu erteleme kararı aldı. Şimdilik…