BE Kombinasyonları için Takograf Gereksinimi

3.500 kilogram veya daha fazla olan şirket arabaları veya araç kombinasyonlarının bir takograf ile donatılması gerekmektedir. Bu ağırlığa sahip BE kombinasyonları, bir muafiyet olmadığı sürece genellikle bu gerekliliğe tabidir. Yönetmelikler nelerdir? Ve onlara nasıl uyabilirsiniz? 

Takograf gereksinimi

Ağır vasıtalar, otobüsler ve hafif şirket arabalarının eşya taşıması için takograf bulundurması zorunludur. Bu gereklilik, AB içindeki belirli özelliklere sahip tüm araçlar için geçerlidir. Bu gereklilik, profesyonel sürücüler için çalışma koşullarını iyileştirmeyi, yol güvenliğini artırmayı ve nakliyeciler arasında adil rekabeti sağlamayı amaçlamaktadır. Takograf gereksiniminin geçerli olduğu araçlar:

  • Maksimum İzin Verilmiş Ağırlığı (MAM) 3.500 kilodan fazla olan kamyonlar/tırlar;
  • 3.500 kilonun üzerinde MAM’a sahip teslimat kamyonetleri (kendi ağırlığı artı izin verilen maksimum römork/dorse yükü);
  • Sekizden fazla kişi taşıyan otobüsler (sürücü hariç);

Takograf gerekliliğinde ulusal ve Avrupa muafiyetleri vardır. Takograf muafiyetlerini incelemek için tıklayın.

BE kombinasyonları ve takograf gereksinimi

Çift katlı, tautliner ve damperli gibi birçok treyler/dorse türü vardır. Teslimat minibüsleri ayrıca dorselerle birleştirilebilir. Takograf gereksinimi, toplam ağırlığın (kendi ağırlığı artı izin verilen maksimum yük) 3.500 kilogram veya daha fazla olduğu tüm kombinasyonlar için geçerlidir. Takograf muafiyeti olan herkesin; yolculuklar ile birlikte çalışma ve dinlenme sürelerini kaydetmesi gereklidir.

Birçok işveren, BE kombinasyonları için takograf gerekliliğinin farkında değildir.

Takograf muafiyeti elde etmek

Takograf gereksiniminin istisnaları vardır. Örneğin, yük kapasitesi dahil bir aracın ağırlığı 7.500 kilogram ise ancak sürücü kendi işi için malzeme, ekipman veya makinelere ihtiyaç duyuyorsa, sürücü muafiyet alabilir. Ancak bu, bir takım koşulları içerir. Araba kullanmak birincil aktivite olmayabilir ve sürücü bu aracı haftada on iki saatten fazla süremez. Yolculuk, sürüş ve dinlenme sürelerinin kapsamlı bir kaydını (dijital veya manual) gösterilmelidir. Bu muafiyet, yalnızca işyerinin bulunduğu yerden yüz kilometrelik bir yarıçap içinde gerçekleştirilen yolculuklar için de geçerlidir. Hedef yurt dışındaysa ancak yine de işletmenin bulunduğu yerden yüz kilometrelik bir yarıçap içindeyse, muafiyet yine de geçerlidir. Not: Almanya’da olduğu gibi, yolculuk ve sürüş süreleri ile ilgili yasa farklı olabilir. Bu düzenlemelere de uyulmalıdır!

Özetle:

  • Maksimum yük kapasitesi 7.500 kilogramdır;
  • Yük, ekipman veya makineler kişinin kendi işini yapması içindir;
  • Sürücü 12 saatten fazla araç kullanamaz;
  • Yolculukların ve sürüş sürelerinin kapsamlı bir kaydı tutulmalıdır;
  • Yolculuklar, işletmenin bulunduğu yerden 100 km’lik bir yarıçap içinde yapılmalıdır.

Otomatik takograf indirme ile cezalardan kaçının!
Cezalar oldukça yüksek ve suistimaller sıkı bir şekilde izleniyor. Bu nedenle, dijital takograf ve sürücü kartı kullanımına dikkat etmek çok önemlidir. FleetGO hem yığın belleği hem de sürücü kartını okumakla ilgilendiğinden, artık bunun için endişelenmenize gerek yok. İki yıllık saklama yükümlülüğü de tamamen FleetGO tarafından ele alınmaktadır. Takograf İndirme hakkında daha fazla bilgiyi buradan okuyun.