Telematik Verileri

Filo telematikleri, mevcut süreçleri basitleştirmenin ve filoları güçlendirmenin anahtarıdır. Telematik sistemleri, şirketlerin yalnızca aracı değil aynı zamanda varlıkları, sürücüleri ve araçları da kapsayan bağlı araç ekosistemini yönetmesine olanak tanır. Araçlar, bir aracın geleneksel yönlerini bir kenara bırakıp teknolojiye odaklanarak filo telematiği aracılığıyla bağlantılı ekosistemin önemli bir parçası haline gelir.

Bu bağlamda araçlardan ve sürücülerden çok çeşitli veriler topluyoruz. Bu sayfada topladığımız en önemli verileri listeliyoruz.

Temel Telematik Veri Kümesi

Temel telematik veri setimiz sözde bir “seyahate” dayanmaktadır; aracın AÇIK konuma getirildiği andan tekrar KAPALI konuma getirilene kadar eksiksiz bir günlük. Bir seyahat birden çok kayıttan oluşur:

  • GPS zaman damgası
  • GPS hızı
  • GPS yönü
  • Araç durumu (Kontak AÇIK / KAPALI)
  • Kilometre sayacı değeri *
  • Güç gerilimi
  • Uydu sayısı
  • GPS Sinyali
  • GSM Sinyali
  • Olay (ör. Güç kesintisi)
  • Dijital I / O durumu (AÇIK / KAPALI) ** – isteğe bağlı bağlantı gerektirir
  • RPM – yalnızca CAN veriyoluna bağlandığında
  • Yakıt kullanımı – yalnızca CAN veri yoluna bağlandığında
  • Gezi durumu (İş / Özel) – isteğe bağlı anahtarla
  • Sürücü Kimliği – isteğe bağlı kimlik okuyucu ile

Yerleşik ivme ölçerden isteğe bağlı veriler

  • Ani hızlanma
  • Sert frenleme
  • Sert viraj alma

Yolculuk başına aşağıdaki verileri kaydediyoruz:

  • Tarih
  • Zaman
  • AÇIK konuma getirildiğinde konum
  • KAPALI konuma getirildiğinde konum
  • Konumda harcanan zaman
  • Toplam zaman
  • Sürüş zamanı
  • Boşta kalma süresi (araç AÇIK, ancak hareket algılanmadı)
  • Kat edilen mesafe
  • Hız grafiği
  • İvmeölçer aşırılıkları

* Standart olarak gerçek kilometre sayacı değerini CAN-Bus’tan topluyoruz. Bu parametre mevcut değilse, sanal bir kilometre sayacı değeri kullanırız.
** Belirli G/Ç’ler bağlanır ve yapılandırılırsa, bunlar ayrı ayrı günlüğe kaydedilir.

Dinamik Seyahat Kaydı: Gelişmiş Doğruluk

Günlük gezilerinde en yüksek doğruluğu sağlamak için, “Dinamik Seyahat Günlüğü Kaydı” adlı kendi geliştirdiğimiz bir özellik kullanıyoruz. Daha fazla okuyun.

Gelişmiş Telematik Veri Kümesi

Mevcut bağlantılara ve veri kaynaklarına bağlı olarak, temel telematik veri setimizi aşağıdaki veri setleriyle genişletebiliriz:

  • FMS Veri Kümesi
  • Teşhis Veri Kümesi

FMS Veri Kümesi

FMS veya Filo Yönetim Sistemi, ticari araçlar için uluslararası standartlaştırılmış bir arayüzdür. FMS standardı ile, hangi marka veya tipte olursa olsun, araçları ve sürücüleri karşılaştırmak için üreticiden bağımsız verileri almak mümkündür. FMS verileri hakkında daha fazla bilgi edinin.

Ham FMS verileri

Standart kamyon FMS verilerine dayanan bu parametreler (SAE J1939’a göre) FleetGO platformunda mevcuttur:

  • Fren Anahtarı
  • Tekerlek Bazlı Hız
  • Seyir Kontrolü Aktif
  • Debriyaj Anahtarı
  • Pto Eyaleti
  • Gaz Pedalı Konumu
  • Motor yükü
  • Kullanılan Motor Toplam Yakıt
  • Yakıt seviyesi
  • Motor hızı
  • Aks Ağırlığı
  • Motorun Toplam Çalışma Saati
  • Araç Kimlik Numarası (VIN)
  • Yüksek Çözünürlüklü Toplam Araç Mesafesi
  • Servis Mesafesi
  • Tacho Araç Hareketi
  • Tacho Sürücüsü Çalışma Durumu
  • Tacho Araç Aşırı Hızı
  • Tacho Saatiyle İlgili Durumlar
  • Tako Sürücü Kartı
  • Tako Yön Göstergesi
  • Tacho Araç Hızı
  • Motor soğutma suyu sıcaklığı
  • Ortam hava sıcaklığı
  • Sürücü Kimliği
  • Motor Yakıt Oranı
  • Anlık Yakıt Ekonomisi
  • En Az Bir PTO Çalıştı
  • Yüksek Çözünürlüklü Motor Toplam Kullanılan Yakıt
  • FMS standart yazılım sürümü desteklenir
  • FMS standart tanılama desteklenir
  • FMS standart istekleri desteklenir

Toplam veri

  • Mesafe
    • Seyahat başına
    • Kentsel
    • Yoğun saatlerde
  • Motor saatleri
  • Yakıt kullanımı
    • Seyahat başına
    • PTO kullanımı
    • Boşta kullanım
    • Toplam
    • Ortalama
  • Uzaklık
  • Boşta zaman (%/zaman)
  • Seyir kontrolü kullanımı (%/zaman)
  • Kayma (%/mesafe)
  • PTO zamanı (%/zaman)
  • ECO sürüş (%/zaman)
    • Ani hızlanma (#)
    • Sert frenleme (#)
    • Aşırı motor hızı (#)

Teşhis Veri Kümesi

  • Araç Kimlik Numarası (VIN)
  • Kilometre sayacı*
  • Yakıt tüketimi bilgileri *
  • Arıza Gösterge Işığını (MIL) okuyun
  • Genel ve üreticiye özel OBD DTC’leri (Arıza Teşhis Kodları)
    • Açıklama ve konum
    • OBD DTC’leri
  • Gelişmiş DTC’leri okuyun
    • Açıklama ve konum
    • Arıza Tipi Bilgileri
    • Durum bilgisi (uyarı göstergesi, aktif arıza vb.)
    • Önem bilgisi
  • Gelişmiş DTC’leri temizleyin
  • Mevcut ve kare (anlık görüntü) verilerini okuyun (tüm PID’ler, bakınız: Wikipedia OBD-II PID’ler)
  • Gelişmiş (üreticiye özel) PID / DID’leri (veritabanı) okuyun
  • ECU bilgilerini okuyun (sürüm, üretici vb.)
  • Tescilli bilgiler, markaya / platforma özel, örneğin BMW / Mini “Duruma Bağlı Servis” bilgisi:
    • Motor Yağı, Ön Frenler, Fren Hidroliği, Arka Frenler vb. durumu
    • Genel Muayene, Egzoz Gazı Testi, Optik Kontrol vb. durumu

* Bu parametrenin mevcut olması araç marka ve tipine bağlıdır. Her araç bu çıktıyı desteklemez. Marka, tip ve model yılı içeren bir araç listesine göre bir gösterge verilebilir. Bazen ek bir CAN arabirimi gereklidir.

EBS Veri Kümesi

  • Yük ağırlığını hesaplamak için aks yükleri
  • Fren balatası aşınması
  • Bir sonraki servise uzaklık
  • Lastik basınçları (IVTM gerektirir)
  • Römork hızı ve kat edilen mesafe
  • Fren sistemi arızaları
  • DTC kodları ve önem düzeyi
  • ISO standardına göre daha fazla veri