Yeni Takograf Manipülasyon Yöntemi Açığa Çıktı
Londra 17 Temmuz 2019 – Polonya, Lódz’da bir yol kenarı kontrolü sırasında, kaza sonucu yeni bir takograf manipülasyon yöntemi keşfedildi. Bu yeni yöntem, kamyonun OBDII teşhis soketine bağlı bir cihazla çalışır.
Dolandırıcılığın keşfi, takografın rutin muayenesi için yol kenarındaki kontrol sırasında kamyon durdurulduğunda gerçekleşti. Dikkat çekici bir şekilde, takograf, daha önce aracın durdurulduğu ana kadar sürücünün 7 saattir hareketsiz durduğunu ve bu nedenle hiçbir sürüş aktivitesinin kaydedilmediğini gösterdi. Bu, Polonya polisinin takografın tahrif edildiğinden şüphelenmesine neden oldu.
Ardından, araç bir takograf atölyesinde daha da incelendi. İlk olarak, bir mıknatıs veya sözde pulsatörün kurulu olup olmadığı araştırıldı. Bunlar takograf manipülasyonu için iyi bilinen araçlardır. Bunların hiçbiri bulunamadı. Bu arada bu durum o kadar şüpheliydi ki, kamyonla ilgili soruşturma için çok sayıda müfettiş ve uzman çağırıldı.
Şaşırtıcı bir şekilde, kamyonun OBDII teşhis soketine bağlanmak üzere tasarlanmış, üzerine küçük bir USB sürücüsü takılı bir cihaz bulundu. Bu dikkate değerdi çünkü OBDII genellikle araçtan teşhis verilerini okumak ve ayrıca bir atölye tarafından hata mesajlarını analiz etmek ve temizlemek için kullanılıyordu.
Denetçiler daha sonra bu cihazı bağladı ve onunla test sürüşleri yaptı. Bu testler, gösterge panelindeki gösterge ışıklarının sürekli olarak açılıp kapandığını ve takografın sürüş sırasında yalnızca dinlenme süresini kaydettiğini gösterdi. Cihazın bağlantısı kesilir kesilmez takograf çalıştı ve normal çalışmasına kavuştu: yeni, son derece etkili bir takograf manipülasyon yöntemi ortaya çıktı.
Takograf Manipülasyonunda FleetGO uzmanlığı
“Gösterge panelinde açılan ve kapanan ışıklar, bu cihazın OBDII bağlantısı aracılığıyla araç ağının üzerine yazmasını ve dolayısıyla ağın parçası olan takografa erişmesini akla yatkın hale getirir.
Bu manipülasyonun ciddi bir hukuk ihlali olmasının yanı sıra, bu yöntem Avrupa karayolu güvenliği için büyük bir tehlike oluşturmaktadır. Sonuçta, bu cihazın araç ağı üzerinden ne tür siparişler gönderdiği ve dolayısıyla diğer araç cihazlarını da bozduğu belirsizdir. Ek olarak, denetçilerin manipülasyonu algılaması daha zordur çünkü bu cihaz Plug & amp; Oyna ve sürücü bu aygıtın bağlantısını hızla kesebilir” – Joeri Westendorp VP Business Development & FleetGO Partner.
Lódz polisinin basın açıklamasına göre, Polonya’da toplam para cezası 19.000 PLN’ye (yaklaşık 4.500 Euro) kadar çıkabilir, ancak bu dolandırıcılığın yol güvenliğine getirdiği büyük tehlike düşünüldüğünde, para cezasının yeterli olup olmadığı şüphelidir.