Yaygın Durumlarda Takograf İşlemi

Tüm takograf ihlallerinin neredeyse %70’i takografın yanlış çalışmasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenle, uygun bir talimat ve genel durumların anlaşılmasıyla, sürücüler para cezası risklerini önemli ölçüde azaltabilir. 

Takograf sembolleri

Driving

Sürüş Sembolü:
Araç hareket halindeyken ayarlayın (takograf tarafından otomatik olarak ayarlanır).

Break

Mola/Dinlenme Sembolü:
İş molası. Sürücüler, bu mod ayarlandığında herhangi bir iş veya başka bir sürüş yapamaz.

Available

Uygun Sembolü:
Örneğin bekleme süresi. feribotta beklemek, başkalarının aracı yüklemesini / boşaltmasını beklemek veya herhangi bir şekilde çalışmayan yardımcı sürücü olmak.

Diğer Sembolü:
Sektör fark etmeksizin araba kullanma dışındaki tüm iş faaliyetleri.

Takograf modları ve sembolleri hakkında daha ayrıntılı bilgileri buradan okuyun.

Takograf arızası / Yanlış kullanım

Takograf düzgün çalışmıyorsa veya sürücü takografı doğru şekilde çalıştıramazsa, sürücünün bu amaçla manuel bir kayıt tutması şiddetle tavsiye edilir. Dijital bir takografla, sürücü, ne olduğu net bir açıklama ile hatayı kapsayan süre için manuel bir çıktı alabilir (ve imzalayabilir!). Analog takograf kullanıcıları, aynısını yapmak için takograf tablosunun arkasını kullanmalıdır.

Uzaktan Takograf İndirme
FleetGO’nun Uzaktan Takograf İndirme çözümü, dijital takograf dosyalarının indirilmesini otomatikleştirerek filo yöneticilerinin yükünü hafifletmek için tasarlanmıştır. Çözümümüz, takograf ve sürücü verilerini araçtan manuel olarak indirmek yerine filo yöneticisinin tüm dijital takograf dosyalarını tek bir platformda görmesini sağlar. Veriler, kontrol ünitemiz aracılığıyla doğrudan platforma gönderilir. Tüm dosyalar eksiksizlik ve bütünlük açısından kontrol edilir, böylece arşivinizin yönetmeliklere uygun olup olmadığını her zaman bilirsiniz.

Çift Sürücü 

Herhangi bir sürüş periyodunda, iki günlük veya günlük ve haftalık dinlenme periyodu arasında, araçta iki sürücü varsa (araç kullanabilen ve takograf kartı olan) araç çift sürücülü olarak kabul edilir. Bu sürüş süresinin ilk saati isteğe bağlıdır, yani vardiya başladıktan sonraki bir saat içinde ikinci sürücüyü almak mümkündür. Genel olarak, günlük dinlenme kuralları dışında her iki sürücü için de aynı takograf kuralları geçerlidir. Çift kişilik kullanılıyorsa, her sürücünün son günlük veya haftalık dinlenme süresinin bitiminden sonra başlayan 30 saatlik bir süre içinde 9 saatlik günlük dinlenme süresi olmalıdır.

Çoğu dijital takograf, ikinci sürücü için modu “kullanılabilirlik” durumuna göre otomatik olarak ayarlar. İkinci sürücünün kartındaki modu ‘mola/dinlenme’ olarak ayarlamasına izin verilmez. İkinci sürücünün bu süre içinde herhangi bir iş yapması gerekmedikçe, icra makamları bu sürenin ilk 45 dakikasını sürüşe ara olarak kabul edecektir*. Bununla birlikte, diğer çalışmaların herhangi bir periyodu, sürücü tarafından bir çıktıya veya çizelgeye manuel olarak kaydedilmelidir.

Çift sürücü ile ilgili detaylı makalemizi buradan okuyun.

*Yerel kurallar ülke bazında geçerli olabilir.

Seyahat Süresi

Seyahat Süresi
Araç (standart) işveren lokasyonunda veya sürücünün ev adresinde olmadığında, sürücünün bu lokasyona ulaşmak için harcadığı süre dinlenme veya mola olarak sayılmaz. Hangi mod veya ulaşım kullanılırsa kullanılsın. Tek istisna, sürücünün bir ranza veya kuşet erişimi (ve kullanımı!) olan bir feribot veya trende olmasıdır. Seyahat her zaman ‘diğer’ veya ‘uygun’ olarak kaydedilmelidir.

Diğer Çalışmaları Kaydetme

“Diğer işler” 2002/15 / EC sayılı Direktifin 3 (a) Maddesinde “araba kullanma” dışında çalışma süresi olarak tanımlanan tüm faaliyetler anlamına gelir. Sektörden bağımsız olarak aynı veya başka bir işveren için yapılan tüm çalışmaları içerir.

Kapsamlı sürüş etkinliklerinin gerçekleştiği bir hafta içinde, son dinlenme döneminden (günlük veya haftalık dinlenme) bu yana önceki tüm ‘diğer işler’ takografa manuel olarak kaydedilmelidir. Sürücüler, çalışma geçmişlerini 28 gün öncesine kadar girebilirler. Bunu kaydetmek için diğer seçenekler şunlardır:

  • Grafikte manuel olarak yazılmış ve imzalanmış (analog takograf)
  • Çıktı üzerine manuel olarak yazılmış ve imzalanmış (dijital takograf)

Dijital ve analog takografın karışık kullanımı

Bir sürücü hem dijital hem de analog takograf kullandığında, tüm verilerin doğru şekilde kaydedildiğinden emin olmalıdır. Bu, dijital takograf kullanırken karttaki verileri kaydetmek için bir sürücü kartı kullanmak ve analog takograf kullanırken analog bir tablo kullanmak ve bunları bir arada tutmak anlamına gelir.

Araçtan uzak kalınan her zaman tek bir yere kaydedilmelidir; dijital kart (manuel girişi kullanarak) veya tabloyu (tablonun arkasını kullanarak). Her ikisine de kaydetmek gerekli değildir.