Takografta “dakika” kuralı
Dijital takografın Mayıs 2006’da tanıtılmasından bu yana, takograf yönetmeliği birkaç kez değişti. En önemli değişikliklerden biri ise “dakika” kuralının getirilmesiydi.
Sürüş faaliyetleri ile ilgili olarak, Ekim 2011’e kadar olan yönetmeliğe göre 5 saniyelik tüm araç hareketleri zaten 1 dakikalık sürüş süresi olarak kaydediliyordu. Özellikle sık sık duraklamalarla sürüş yaparken, sözde haksız, sürüş dakikaları ortaya çıktı. Ardından güncellenen yönetmeliğe göre ise “Dakika Kuralı”, bir dakika içinde gerçekleştirilen en uzun tek kesintisiz hareketin tüm dakika için bir hareket olarak sayıldığını belirtir. Yani bir dakika içinde 29 saniye sürüşe ve 31 saniye dinlenmeye ayrılırsa, dakikanın tamamı dinlenme olarak kabul edilir.
1 dakikalık işlevi bilinçli olarak kullanarak, günlük sürüş süresini önemli ölçüde artırabilir. Dakika kuralının doğru uygulanması, zaman kaybını önleyecek ve karayolu nakliyecilerinin ve sürücülerin daha etkili çalışmasını sağlayacaktır. Analizlere göre, her gün 45 dakikaya kadar daha fazla sürüş süresi kazanılabilir. Ve eğer tır/kamyon sürücüleri trafik sıkışıklığında sadece 30 saniyede bir hareket ediyorsa, artık nedenini biliyoruz.
Dinlenme süresi boyunca bir dakika kuralı
Bu kuralı zorunlu bir mola sırasında uygulamak tamamen farklı bir konudur. Mola sırasında sürücü dinlenmeli ve bir saniye bile araç kullanmasına izin verilmemelidir. Bir kontrol sırasında, bir müfettiş bir takografı kontrol edebilir ve mola sırasında aracın hareketinin herhangi bir kaydı dolandırıcılık olarak kabul edilecek ve ağır para cezalarına neden olacaktır.
FleetGO ile takografı kolayca okuyabilir ve herhangi bir ihlal olup olmadığını canlı olarak görebilirsiniz. Araçlarınız veya sürücüleriniz nerede olursa olsun tüm dosyalar otomatik olarak indirilir. Tüm şifrelenmiş dosyalar güvenli FleetGO Bulutu’nda depolanır. Çözümlerimizi deneyimlemek için hemen bir demo talep edin!