Sorunuz mu var? Bizi arayın! +9 (0)212 900 89

En yaygın 4 takograf ihlali

En yaygın 4 takograf ihlali

Avrupa takograf düzenlemeleri, uygulanması bir yana, anlaşılması dahi zor olabilen karmaşık bir kurallar dizisinden oluşur. Takograf kurallarına ilişkin bilgi eksikliği, takograf zorunluluğu ile ilgilenen herhangi bir kuruluş için ciddi sorunlara neden olabilir. Bu içeriğimiz ile farkındalığı artırmak için yönetmeliklerinin en yaygın 4 takograf ihlalini sunmak istiyoruz:

  1. Dinlenme süresinin kesilmesi

Yönetmeliklere göre dinlenme süreleri kesintisiz olmalıdır. Ne yazık ki, çoğu zaman sürücülerin dinlenme zamanlarını kestiği görülür. Ya takografı yanlışlıkla çalışma moduna almışlardır ya da sadece çok kısa süreler için kullanıyorlar.

Sürücülerin bazen gözden kaçırdığı şey, dinlenme süresinin de takograf üzerinde yaptıkları işlemlerle kesintiye uğramasıdır. Gördüğümüz bazı yaygın durumlar, haftalık dinlenme periyodunun kesilmesiyle ilgilidir. Mesela sürücü, araç belgelerini almak için önceki akşam ofise gider. Sürücü kartını takografa takar ancak ertesi sabah yola çıkacaktır. Bu durumda, kartın takılmasıyla haftalık dinlenme süresi kesintiye uğrar ve bir sonraki haftalık dinlenme süresine kadar geçen süre büyük ölçüde azalır. Bu da sürücünün azaltılmış bir haftalık dinlenme süresi yerine tam bir haftalık dinlenme süresi almasına neden olabilir.

  1. Gün içinde çok fazla kısa dinlenme molası vermek

Üçe kadar saymak sorun olmamalı, değil mi? Ne yazık ki, sürücülerin bir çalışma haftası içinde üçten fazla kısaltılmış günlük dinlenme süresi aldığı ve dolayısıyla öngörülen dinlenme süresini önemli ölçüde ihlal ettiği durumlar her zaman vardır.

Dinlenme süreleri 24 saat içinde alınmalıdır ve bu tam olarak 9 veya 11 saatlik dinlenme şeklinde sürüş ve dinlenme süreleri kurallarına uygun olarak gerçekleşmelidir.

  1. 24 saat içinde dinlenme molaları verilmelidir

Tek başına çalışırken, günlük dinlenme süreleri işe başladıktan sonraki 24 saat içinde alınmalıdır. Sürücülerin günlük dinlenmelerine çok geç başladıkları ve programlanmış dinlenme sürelerinin 24 saatlik süreye uymadığı birçok durum vardır.

Örneğin, sürücü 15 saat çalıştıysa ve günlük 11 saatlik düzenli bir dinlenme alıyorsa, aslında günlük dinlenme süresinin azaldığı ortaya çıkıyor çünkü işe başladıktan sonraki 24 saatlik sürede yalnızca 9 saat uyuyor.

  1. 9 veya 11 saatlik doğru dinlenme süreleri

Planlanmış 11 saatlik dinlenme sürenizin bir dakikasını kaçırdığınızda, dinlenme süresi otomatik olarak azaltılmış günlük dinlenme süresine dönüştürülür ve bir dakikanız eksiktir. Çalışma haftanızın kalanı için günlük dinlenme süresini azalttığınızda bu durumu zamanında fark etmezseniz, bir hafta içinde istemeden azaltılmış günlük dinlenme sürelerinin sayısını aşabilirsiniz. Bu noktada 1 dakika kuralına aşina olmak çok önemlidir.

FleetGO ile herhangi bir ihlal olup olmadığını canlı olarak görebilirsiniz. Araçlarınız veya sürücüleriniz nerede olursa olsun tüm dosyalar otomatik olarak indirilir. Tüm şifrelenmiş dosyalar güvenli FleetGO Bulutu’nda depolanır. Çözümlerimizi deneyimlemek için hemen bir demo talep edin!


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *