Takograf verileri, sürüş ve dinlenme süreleri ile ilgilenen şirketlerin günlük işleyişinin önemli bir parçasıdır. Bunun nedeni, verilerin sürüş ve dinlenme süreleri ile ilgili tüm bilgileri içermesi ve yasa koyucu için kanıt görevi görmesidir. Bu makalede, takograf verilerine ve bunlarla bağlantılı her şeye ayrıntılı bir şekilde bakacağız.
Dizin
Takograf veri türleri
İlk olarak, takograf verilerinin nasıl yapılandırıldığını bilmek önemlidir. İki ana veri taşıyıcı vardır:
- Takografın kendisi (“yığın bellek” olarak bilinir)
- Sürücü kartı
Takograf yığın belleği
Takografın kendisi tüm takograf verilerini yığın hafızasında saklar. Takograf, şanzıman ve araç bilgisayarına bağlıdır ve aracın tüm faaliyetlerini kaydeder. Takograf sürüş ve dinlenme sürelerini, hızı ve kat edilen mesafeyi kaydeder. Otomatik gözlemlere ek olarak, sürücü, aracın sürülüp sürülmediğini (= otomatik), işin yapılıp yapılmadığını (yükleme ve boşaltma gibi) veya mola veya dinlenme yapıldığını belirterek takografı çalıştırmalıdır. Bireysel veriler sürücü kartında da saklanır, ancak takografta sürücü kartı olmasa bile takograf her şeyi yığın belleğe kaydeder.
- Yığın hafıza 90 günde bir okunmalıdır.
Sürücü kartı verileri
Takograf verileri, sürücü kartının yanı sıra yığın hafızasında saklanır. Her sürücü, sürüş ve dinlenme süreleri ile ilgili mevzuata uymak zorundadır ve sürüş ve dinlenme süreleri bu kişisel karta kaydedilir. Sürücü kartı verileri, yığın bellekle aynı bilgileri içerir, ancak sürücüye bağlıdır. Veriler, sürücü kartına yalnızca takograf içindeyken yazılır.
Yani, araç kartsız sürülüyorsa (bu başlı başına bir suçtur!), veriler sürücü kartında değil, yığın hafızasında saklanır. Bu, her şeyin her zaman yığın hafızasında görüntülenebileceği anlamına gelir.
- Sürücü kartı 28 günde bir okunmalıdır.
Takograf verilerinin okunması
Daha önce belirtildiği gibi, takograf verileri periyodik olarak okunmalıdır. Bu, yığın bellek için 90 günde bir ve sürücü kartı için 28 günde bir yapılmalıdır. .ddd dosyalarını okumak için özel ekipman gereklidir.
Uzaktan Takograf İndirme
Hem yığın bellekten hem de sürücü kartlarından tüm verileri okumak zaman alan bir iştir. FleetGO, tüm verilerin merkezi olarak indirilmesi ve arşivlenmesi için tam otomatik bir sistem sunar.
Takograf veri analizi
Yasal gereksinimleri karşılamak için takograf verilerini indirmek ve arşivlemek yeterli değildir. İşveren ayrıca sürücülerin Sürüş Saatleri Yasasına uyup uymadığını kontrol etmekle yükümlüdür. Sonuçta takografın amacı budur: Yasal yükümlülüklerin yerine getirilip getirilmediğini kontrol etmek için bir sistemdir.
Sürücülerin yasalara uyup uymadığını kontrol etmek için takograf verilerinin analiz edilmesi gerekir. Bu, takograf verilerini “deşifre edebilen” ve verilerin eksiksiz olup olmadığını ve herhangi bir suç işlenip işlenmediğini kontrol edebilen özel bir yazılım gerektirir. Durum böyleyse, işveren sürücüyü resmi olarak bilgilendirmeli ve bir kayıt oluşturmalıdır. Arşivin tamamı incelendiğinde bu önemlidir. Cezalar genellikle münferit olaylardan ziyade genel tablo temelinde verilir.
FleetGO Takograf Analizi
FleetGO benzersiz bir entegre takograf analizi sunar. Tam otomatik indirmeye ek olarak, arşivin tamamlanıp tamamlanmadığını ve herhangi bir suç olup olmadığını görmek için tüm dosyalar analiz edilir.
Takograf verilerinin yönetimi
Takograf veri yönetimi, özellikle birden fazla araç ve sürücüyü içerdiğinde, zaman alan bir iştir. Bu, onun için iyi bir sistem kullanmanın önemli olduğu anlamına gelir. Mevcut çeşitli indirme ve analiz araçları genellikle bunu sağlar. Bununla birlikte, kullanıcı dostu olma ve raporlama seçeneklerinde büyük farklılıklar vardır. Tüm sonuçları ve riskleriyle birlikte takograf verilerinin yönetimi genellikle hafife alınır.
Takograf veri arşivleme
Sürüş ve dinlenme süreleri mevzuatı, takograf verilerinin en az 1 yıl süreyle saklanması gerektiğini şart koşmaktadır. Bununla birlikte, veriler vergi düzenlemelerine uygunluk gibi başka amaçlar için de kullanılıyorsa, takograf verilerinin daha uzun süre saklanması gerekir.
Takograf veri koruması
Takograf verilerinin sağlam yönetimi ve arşivlenmesinin yanı sıra, verilerin uygun şekilde korunması önemlidir. Bu, kopyaları yerel olarak veya şirket sunucusunda kaydederek ve hem bu verilerin hem de gerçek arşivdeki verilerin (FleetGO web uygulaması içindeki arşiv gibi) düzenli yedeklerini oluşturarak çok kolay bir şekilde elde edilir. Arşivin eksik olması durumunda, hangi nedenle olursa olsun, cezalar önemli ölçüde artabilir.