Sürüş ve dinlenme süresi kurallarının ihlali ciddi para cezaları ile sonuçlanır. Takograf kurallarının kötüye kullanılması veya yanlış uygulanması da ağır para cezaları demektir. Ne yazık ki, birçok takograf ihlali bazen bilinçli olarak ama çoğu zaman bilinçsizce hala işleniyor. Denetim kuruluşu tarafından yapılan düzenli bir kontrol ile cezalar hızla binlerce Euro’ya yükselebiliyor. Aşağıda olası takograf ihlallerine ve ilgili takograf cezalarına genel bir bakış bulunmaktadır.
Takograf ihlali cezaları
Kesin ceza, takograf ihlalinin ciddiyetine bağlıdır. Takograf manipülasyonlarına ilişkin soruşturmalar için belirlenmiş bir zaman sınırı bulunmamaktadır ancak sürüş süresi ihlalleri 6 aya kadar soruşturulabilmektedir. Takograf cezalarının hesaplanması, ihlalin ciddiyeti ile orantılı olarak yapılır. Olası takograf ihlalleri:
- Sürüş ve dinlenme süresi kurallarına uyulmaması
- Takograf kurulumu yapılmaması
- Takograf bulundurmama veya kullanmama
- Takograf veri indirmenin yapılmaması/ takograf verilerinin kaydının tutulmaması
- Başkasının dijital ehliyetini (takograf sürücü kartı) kullanma
- Dijital ehliyet/ dijital takograf sürücü kartı olmadan sürüş
- Denetçinin talep ettiği şekilde takograf kayıtlarının sağlanmaması
- Kayıp veya hırsızlık durumunda ilgili makamlara bilgi verilmemesi
- Bir takograf kaydının yanlış girilmesi veya değiştirilmesi
- Takograf üzerindeki mührü değiştirme veya kapatma
Takograf ihlallerinin ve takograf manipülasyonların (hilelerinin) neden olduğu para cezaları ile ilgili daha fazla bilgiyi buradan edinebilirsiniz.
Takograf cezalarının sorumlusu kim?
Şirketler ve sürücüler, takograf ihlallerinden sorumlu tutulmaktadır. Filo yöneticilerine: takograf ihlallerini teşvik ettiklerine, işin uygun şekilde planlanmadığına veya organize edilmediğine, sürücüye uygun şekilde talimat verilmediğine, uygun bir güvenlik sisteminin bulunmadığına ve sürücülerin sürüş süresini aşmadığından veya sürüş ve dinlenme süreleri kurallarına uyduklarından emin olmak için düzenli kontroller yapılmadığına dair bir kanıt olduğunda dava açılabilir. Filo yöneticileri için kovuşturma, belirli bir sürücü tarafından tekrarlanan takograf ihlallerini ele almadıklarında da takip edebilir. Filo yöneticilerinin, dile getirilen endişeleri gidermek için 21 günleri vardır ve bu, yöneticiler tarafından düzeltme notları (güvenlikle ilgili olmayan ihlaller) şeklinde bilgilendirilmelidir. Sürücülerin kendilerine herhangi bir sabit ceza verildiği andan itibaren itiraz etmeleri için 28 günü vardır. Ayrıca, ceza notunda belirtilen koşullar yerine getirilinceye kadar araç kullanmalarına izin vermeyen bir yasaklama notu da alabilirler.
Takograf İhlalleri Analizi
Para cezası riskleri yüksektir ve her yıl daha da artmaktadır. Ancak çoğu durumda işverenler, takograf ihlallerinin yapıldığının farkında bile değildir. Daha da kötüsü: takograf arşivleri tamamlanmamış durumdadır.
FleetGO, tam otomatik bir takograf indirme çözümü ve entegre bir takograf analiz aracı sunarak bu sorunu yaşayan şirketlere yardımcı olur. Tek bir platformdaki bu benzersiz kombinasyonla şirketler, takograf uyumluluğu için harcanan süreyi %90’a kadar azaltabilir ve ceza riskini azaltabilir.
Veriler, kontrol ünitemiz aracılığıyla doğrudan platforma gönderilir. Tüm dosyalar eksiksizlik ve bütünlük açısından kontrol edilir, böylece arşivinizin AB düzenlemelerini karşılayıp karşılamadığından emin olabilirsiniz. FleetGO ile .ddd dosyalarının toplanması ve saklanması her zamankinden daha kolay!
Dikkat: Bu yalnızca kısa bir kılavuzdur. Herhangi bir sürücü veya şirket, her zaman burada bulunan tam yasal belgeye güvenmelidir.