Çift personelin durumu, insanlar ilgili Takograf Kurallarını yorumlamaya çalıştığında genellikle çok fazla kafa karışıklığı yaratır. Bu kısa makale size sistemin nasıl çalıştığını açıklamaktadır.
Dizin
Bir araç ne zaman çift kişilik olarak kabul edilir?
Herhangi bir sürüş periyodunda, iki günlük veya günlük ve haftalık dinlenme süresi arasında, araçta iki sürücü (araç kullanabilen ve takograf kartına sahip olan) varsa, aracın çift kişilik olduğu kabul edilir. Bu sürüş süresinin ilk saati isteğe bağlıdır, yani ikinci sürücüyü vardiya başladıktan sonra bir saat içinde almak mümkündür. Genel olarak, günlük dinlenme kuralları haricinde her iki sürücü için aynı takograf kuralları geçerlidir. Çift kişi varsa, her sürücünün son günlük veya haftalık dinlenme süresi sona erdikten sonra başlayan 30 saatlik bir süre içinde 9 saatlik günlük dinlenme süresi olmalıdır.
Çift kişilik görevler
Bir aracın çift kişilik olduğu durumda, tek bir kamyonun toplam sürüş süresi uzatılabilir. Sürücüler için günlük dinlenme gerekmeden önce, en ideal durumda maksimum sürüş süresi 20 saattir. 20 saat ancak her iki sürücünün de 10 saat araç kullanması durumunda mümkündür (günlük uzatılmış sürüş süresi).
Çift sürücü hakkında takograf uzmanımız:
Çift sürücülük, çoğu insanın kafasını karıştıran bir konudur. Genellikle uzun mesafeli seyahatlere çıkan şirketler tarafından tercih edilir. Bir aracın neredeyse 7/24 kesintisiz çalışması için açtığı olasılıkları abartmak caziptir, ancak bu o kadar da basit değildir. İşleri zorlaştıran düzenlemeler, her zaman olduğu gibi, Çalışma Süresi kurallarıdır.
Bunlar, sürücü aracı devraldığında araç Operasyon Merkezine park edilmedikçe, araca seyahat için harcanan zamanın Diğer İş olarak kaydedilmesi gerektiğini belirtir (yolculuk araba / tren veya diğer ulaşım araçlarıyla olsa bile)
Diğer sorun ise, hareket halindeki bir araçta bir iş molası (WTD) veya bir sürüş molası (Sürücü Saatleri düzenlemeleri) alınabilse de, Günlük Dinlenme yapılamaz.
Bu iki şeyi aklınızda tutarsanız, bu size neden bir aracı 7/24 çalışır durumda tutmanın yolu olmadığını söyleyecektir.
Diğer bir husus da, çift kişilik bir araç olarak nitelendirilebilmesi için, yardımcı sürücünün ya yolculuğun başlangıcında ilk sürücünün bulunduğu araçta OLMASI GEREKİR ya da bir saat içinde ALINMASI GEREKİR. rota boyunca toplanırsa yolculuk başlar. Aksi takdirde, yolculuk çift kişilik kurallara göre yapılamaz. Ve en geç 30 saat sonra, bu sürücülerin HER İKİSİ de Günlük Dinlenmek zorunda kalacak.
Yaratıcı yorumlama mümkündür
İkinci sürücünün, “çift kişilik vardiyanın” bir parçası olarak belirtilen ilk vardiyadaki aynı sürücü olması gerekmez. İlk sürücüye, kendisi ve ikinci sürücüler kendi vardiyalarının kurallarına uydukları sürece herhangi bir sayıda sürücü eşlik edebilir.
“Mürettebatın” toplam sürüş süresinin gerçek olanakları, bireysel sürücülerin görevlerine bağlıdır. Yaratıcı planlamacılar, bir kamyonun yardımcı programından en iyi sonucu alabilir.